Copywriting to narzędzie, które posiada ogromną moc. Z pozoru to nic innego, jak tworzenie tekstów. Nie są to jednak takie zwykłe teksty. Są to kreatywne, atrakcyjne dla użytkowników sieci treści, które mają na celu promowanie produktów i usług.
Gdzie kryje się cudowna moc tychże treści? Co możesz osiągnąć dzięki dobremu copy?
1. Copywriting = rozpoznawalność marki, budowanie zaufania i reputacji firmy
Kiedy użytkownicy sieci czytają Twoje treści, zaczynają zauważać Twoją firmę, rozpoznawać ją i ufać jej. Jeśli postarasz się o stworzenie treści, które:
- są w stanie rozwiązać jakiś problem Twoich klientów,
- przekazują im konkretną wiedzę,
- są wartościowe dla odwiedzających Twoją stronę,
to jest wielce prawdopodobne, że w ich oczach Twoja firma zyska taki właśnie obraz – pomocnej, kompetentnej i wartościowej.
Kiedy odwiedzający Twoją witrynę zobaczą, że Twoje treści pojawiają się wszędzie, zaczną Cię rozpoznawać jako lidera na rynku. Twoja obecność (niezależnie od tego, czy Ty sam udostępniasz swoje treści, czy są one udostępniane przez innych) pomaga w budowaniu rozpoznawalności Twojej marki.
2. CTA oraz budowanie więzi firma – klient
Początkowo warto zwrócić uwagę na „zdolność” treści do wzywania do działania. Pisząc opis produktu, budując ofertę czy tworząc najzwyklejszy wpis blogowy mamy możliwość zrobienia tego w taki sposób, aby nakierować odbiorcę naszego tekstu na pożądane przez nas działanie. Może to przybierać różne formy, od zakupu produktu lub usługi po odwiedzenie witryny firmy.
Kolejnym bardzo ważnym efektem copywritingu jest osiągnięcie zaangażowania pomiędzy firmą a jej klientami. To z kolei skutkuje stworzeniem długotrwałej relacji i jest formą ciągłej komunikacji z klientami.
3. SEO – króluj na pierwszych pozycjach w Google
Słowa kluczowe, wyszukiwarki, grupa docelowa i… SEO. Znasz te terminy? Z całą pewnością tak. Wszystkie te pojęcia są bezpośrednio powiązane z rzeczywistością, która wymaga od copywriterów tworzenia wysokiej jakości i ukierunkowanych na określone słowa kluczowe treści. A wszystko w taki sposób, aby ich teksty były przyjazne dla wyszukiwarek.
Cel: Uzyskanie możliwie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Efekt: Organiczna promocja wśród użytkowników należących do określonej grupy docelowej.
Gdy Twoje treści pomogą rozwiązać problemy klientów, uzyskasz wyższy wynik i ostatecznie zapewnią Ci one większy ruch. Dlatego upewnij się, że Twoje teksty są aktualne i odpowiednie dla docelowych odbiorców.
4. Lejek sprzedażowy – przeprowadź klienta przez wszystkie jego etapy
Początkowy kontakt, analiza potrzeb, propozycja rozwiązania, rozwianie obiekcji, zakup – to pięć podstawowych etapów podróży większości kupujących. Lecz bez względu na to, na jakim etapie jest (potencjalny) klient, każdy może mieć inne pytania dotyczące oferowanego produktu lub usługi.
Mamy: różne etapy i odmienne zestawy pytań.
Potrzebujemy: zróżnicowanych treści będących w stanie odpowiedzieć na pytania potencjalnych kupujących i mogących rozwiać ich obiekcje w celu doprowadzenia do sprzedaży.
Jako marka musisz być przygotowany na to, by pomóc potencjalnemu klientowi przejść przez każdy z etapów jego podróży po Twoim sklepie. Możesz to osiągnąć oferując wartościowe teksty z odpowiednim wezwaniem do działania (CTA).
5. Copywriting jest obecny niemal we wszystkich działaniach marketingu internetowego
Czy wiesz, że wysokiej jakości treści konsekwentnie dostarczane odbiorcom pomagają Ci wspierać wszystkie inne aspekty Twojej strategii marketingu internetowego?
Z jakich narzędzi korzystasz w swojej firmie prowadząc działania marketingowe online?
- E-mail marketing
- Marketing w mediach społecznościowych
- Reklamy GoogleAds
To trzy podstawowe narzędzia, z których najprawdopodobniej korzystasz (a jeśli nie, to koniecznie powinieneś zacząć). Istnieje wiele różnych sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorców docelowych i nawiązanie z nimi kontaktu. A co jest ich wspólnym mianownikiem? Treść.
Twoja firma musi tworzyć wysokiej jakości treści i być zaangażowana we wszystkie działania marketingu cyfrowego. Pozwoli jej to się rozwijać i będzie w stanie zwiększać grono klientów, a tym samym sprzedaż.
Podsumowując
Spoglądając w przeszłość z łatwością zauważysz, iż „tradycyjne” strategie marketingowe miały na celu szybkie i krótkoterminowe zyski. W cyfrowym marketingu, czyli marketingu nowej ery chodzi o to, by budować długotrwałe więzi między firmą a klientami. Jest to możliwe między innymi właśnie dzięki wysokiej jakości, wartościowym treściom.
Sam widzisz, że copywriting jest niezbędny. Nie tylko z uwagi na fakt, że jest przydatny sam w sobie, lecz głównie dlatego, iż jest on spoiwem, dzięki któremu pozostałe działania z zakresu marketingu internetowego mogą być skuteczne. Z całą pewnością dobre copy dla Twojej strony internetowej, Landing page czy GoogleAds są inwestycją, która wpływa na wzrost i rentowność Twojej firmy.
Chciałbyś móc samodzielnie pisać skuteczne teksty, które pomogą zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, zbudować wizerunek eksperta, a finalnie doprowadzić do wzrostu sprzedaży Twoich produktów lub usług? Zapoznaj się ze szkoleniem „Copywriting bez tajemnic. Jak pisać dobre teksty” dostępnym na stronie ZrobięBiznes.pl