fbpx

Google Ads- czym są reklamy Google i dlaczego warto z nich korzystać

Google Ads

Google Ads to jedno z najlepszych narzędzi, dzięki któremu możliwe jest promowanie własnej firmy w internecie. Swoją popularność usługa ta zyskała między innymi z powodu jej stosunkowo prostej konfiguracji. Dzięki temu po przyswojeniu podstawowej wiedzy dotyczącej sposobu działania systemu reklamowego Google, użytkownik może samodzielnie wystartować ze swoją pierwszą w życiu kampanię.

Przyjrzyjmy się korzyściom,  jakie Twoja firma odniesie dzięki Google Ads.

Google Ads – szybkie i wymierne efekty

Uruchomienie kampanii reklamowej w Google Ads jest możliwe w zaledwie kilka minut. Reklamy zaczynają pojawiać się na stronach wyników wyszukiwania niedługo po tym, jak treści reklamowe zostaną zaakceptowane przez system. Dzięki temu promowanie strony internetowej rozpoczyna się przy pomocy kilku kliknięć. Generowanie ruchu i rozpoczęcie sprzedaży poprzez naszą stronę www staje się o wiele łatwiejsze.

Inną bardzo istotną kwestią jest to, że wszystkie działania są jak najbardziej mierzalne. Dzięki temu z łatwością możemy kontrolować:

  • wydatki,
  • zyski, które dzięki nim generujemy,
  • liczbę wyświetleń naszych reklam,
  • liczbę kliknięć reklamy itd.

Dzięki bezpłatnym raportom możemy łatwo zrozumieć, które kampanie są skuteczne, a które wymagają zmiany.

Równolegle do SEO i bez obaw o zmiany w algorytmach Google

Dyskusji nie podlega fakt, iż SEO jest niezbędne do długoterminowego sukcesu każdej strony internetowej. Jednakże proces pozycjonowania bywa dość żmudny. Czekanie na to kiedy nasza strona pojawi się w top 5 wyników wyszukiwania może doprowadzić do frustracji.  Dlatego też warto wspomóc widoczność naszej strony w Google właśnie poprzez emisję reklam w Google Ads, a jednocześnie prowadzić wszelkie niezbędne działania mające na celu poprawienie widoczności naszej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo zmieniające się algorytmy Google nie mają wpływu na kampanie reklamowe. Nie ma zatem ryzyka zmniejszenia widoczności naszych reklam tak, jak bywa w przypadku wyników organicznych.

Reklama ukierunkowana na grupę docelową

Nikt nie chce płacić za emisję reklam, które trafiają do przypadkowych odbiorców. Dlaczego? Bo istnieje zbyt małe prawdopodobieństwo doprowadzenia do sprzedaży osobom, które nie są zainteresowane naszym produktem lub usługą. Co możemy zrobić zatem aby nasz budżet reklamowy był „wyklikiwany” przez potencjalnych kupców? Ustawić target i słowa kluczowe w taki sposób, aby ograniczyć do minimum ryzyko trafienia do osób spoza naszej grupy docelowej. Google Ads daje nam możliwość kierowania reklam do osób m.in.:

  • w określonym wieku,
  • znajdujących się w interesującej nas lokalizacji (szczególnie ważne w przypadku lokalnych biznesów),
  • mających określone zainteresowania.

Możemy również kontrolować miejsca, w których nasze reklamy są wyświetlane, zdecydować, czy chcemy aby były widoczne przez całą dobę czy tylko w określonych godzinach itd.

Niezwykle skuteczna w przypadku lokalnych biznesów reklama

Załóżmy, że prowadzisz warsztat samochodowy w miejscowości X. Klient szukający mechanika wpisuje w Google zapytanie „mechanik samochodowy w miejscowości X”. Na jego zapytanie wyświetla się Twoja reklama zawierająca:

  • numer telefonu,
  • opis usługi
  • przybliżony koszt naprawy, którą potencjalny klient jest zainteresowany.

Jak myślisz – jakie są szanse na to, że osoba szukająca mechanika samochodowego skontaktuje się z Tobą? Odpowiedź brzmi OGROMNA.

Przecież jesteś dokładnie tą osobą, której w tym momencie potrzebuje. Wszystkie dane potrzebne do kontaktu z Twoją firmą podajesz klientowi na tacy. Nie musi już szukać – jedyne, co musi zrobić to skontaktować się z Tobą, naprawić swoje auto i dać Ci zarobić. Widzisz, że to ma sens?

Google Ads – umiejętnie ustawiona kampania jest relatywnie niedroga

Na koszt kampanii reklamowej w Google Ads ma wpływ wiele czynników. Na część z nich nie mamy wpływu (np. duża konkurencja, spory budżet reklamowy posiadany przez konkurencyjne firmy itp.). Są jednak elementy, o które możemy zadbać i które sprawią, że będziemy w stanie znacznie obniżyć koszt:

  • kliknięcia (CPC) w nasze reklamy,
  • każdego tysiąca wyświetleń (CPM),
  • odtworzeń reklam wideo (CPV).

Obniżanie kosztu reklam Google Ads

Jednym z takich czynników jest kierowanie reklam na odpowiednią lokalizację. Jeśli Twoja firma działa wyłącznie lokalnie, to nie ma powodu ku temu, by reklamy wyświetlały się użytkownikom z całego kraju. Dużo lepszym rozwiązaniem jest ograniczenie ich wyświetlania do konkretnego obszaru, na którym świadczysz swoje usługi.

Druga sprawa to słowa kluczowe oraz ich dopasowanie. Zbyt ogólne słowa kluczowe spowodują wyświetlanie reklam na zapytania użytkowników, którzy mogą szukać czegoś zgoła innego. Weźmy za przykład słowo „buty”. Rodzajów butów jest naprawdę wiele – do biegania, trekkingowe, na obcasie, do jazdy konnej, snowboardowe, dla dzieci, do pływania itd. Jeśli sprzedajesz skórzane buty męskie to lepiej, jako słowa kluczowego użyć właśnie takiej frazy „skórzane buty męskie” oraz bliskich jej odmian. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której Twoje reklamy będą klikane przez użytkowników szukających np. sportowych butów damskich.

Kolejna kwestia to strona docelowa, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w Twoją reklamę. Jeśli Google oceni Twoją stronę jako przydatną dla użytkownika zostaniesz nagrodzony niższym CPC.

Skuteczna reklama to taka, która sprawi, że przeglądający sieć użytkownik zdecyduje się w nią kliknąć. Cały myk polega na tym, by treść reklamy sprawiła, aby poczuł, że właśnie znalazł to, czego szukał. Wysoki CTR (współczynnik kliknięć) to znak dla Google, że w oczach internautów Twoje reklamy są przydatne. Nagroda? Niższy koszt reklamy.

Jeśli do tej pory zastanawiałeś się, dlaczego warto korzystać z Google Ads, teraz prawdopodobnie już znasz odpowiedź na to pytanie.  Reklamy Google są odpowiednie dla każdego rodzaju działalności i tak naprawdę na każdą kieszeń. Wystarczy, że wyznaczysz sobie cele i wyniki, jakie chcesz uzyskać, a następnie dopilnujesz, by nie popełnić podstawowych błędów podczas konfiguracji kampanii.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat reklamowania w wynikach wyszukiwania Google oraz w jego sieci partnerskiej? Zachęcam do zapoznania się z moim szkoleniem „Google AdWords bez tajemnic. Jak tworzyć reklamy krok po kroku”.

Pin It on Pinterest