fbpx

E-mail marketing fundamentem strategii marketingowej Twojej firmy

E-mail marketing

E-mail marketing stał się w ostatnich latach jednym z najbardziej przydatnych narzędzi w kontekście marketingu internetowego. Jest także jednym z najłatwiejszych i najszybszych sposobów promocji Twoich produktów. W erze cyfrowej, w której się znajdujemy kampanie e-mailowe odgrywają wiodącą rolę w komunikacji i reklamie marki. Dzięki tej formie reklamy możliwa jest masowa wysyłka wiadomości e-mail, które jasno i inteligentnie komunikują klientów o prowadzonych przez firmę działaniach oraz akcjach promocyjnych.

Przyjrzyjmy się szczegółowo wszystkim zaletom, które może obejmować umiejętnie przeprowadzona kampania e-mail.

E-mail marketing ma globalny zasięg

Poprzez kampanię e-mailową możesz łatwo i szybko przekazać swoją wiadomość osobom znajdującym się w różnych zakątkach ziemi. Bez żadnych ograniczeń czasowych i przestrzennych. 

Niski koszt

Jeśli Twój budżet jest ograniczony lub nie lubisz marnować pieniędzy, które przeznaczasz na reklamę, nie ma lepszego sposobu na przekazanie wiadomości niż kampania e-mailowa. Jeśli kampania mailingowa jest przeprowadzona poprawnie, to przy minimalnym nakładzie finansowym jesteś w stanie uzyskać imponujące wyniki.  Porównując koszt innych metod reklamy w Internecie z kosztem wysyłki mailingu z łatwością zauważysz, że wydatek na kampanię e-mailową jest nieporównywalnie niższy. 

Interakcja z odbiorcami

Sam fakt umieszczenia przycisków CTA w kampaniach e-mailowych sprawia wrażenie dwustronnej komunikacji  między firmą a klientem.  Tradycyjne reklamy w telewizji czy radiu nie mają tej mocy. Tam przekaz jest jednokierunkowy.  Wykorzystaj zatem przewagę, jaką daje Ci e-mail marketing i promuj swoje produkty oraz buduj więź ze swoimi klientami.

Kierowanie do grup docelowych

Odbiorcami reklam emitowanych w telewizji są wszyscy. Babcia ogląda reklamy pieluch dla dzieci, dzieci spoty promujące kremy do protez zębowych, kobiety reklamy suplementów dla mężczyzn, a mężczyźni produktów „na trudne dni” dla kobiet. Jak myślisz – na ile może być interesująca dla mężczyzny promocja produktów kierowanych do kobiet? Z całą pewnością zupełnie nieinteresująca.   

Jedną z głównych zalet kampanii e-mailowej jest to, że można ją skierować do określonej grupy odbiorców. Dokładnie do tej, do której chcesz dotrzeć ze swoim przekazem. Po co niepotrzebnie i lekkomyślnie wydawać  pieniądze na grupy, które nie są zainteresowane Twoim produktem? Poprzez kampanię e-mail marketingu masz możliwość przekazania go wyłącznie zainteresowanym odbiorcom?

Wymierne wyniki

Rezultaty kampanii i to, czy osiągnęła swój cel, są mierzalne z niespotykaną nigdzie indziej dokładnością. Masz również wgląd w to, czy Twój cel zostanie osiągnięty, czy odniesiesz spektakularną porażkę.  Jednym z najbardziej podstawowych wskaźników jest open rate, czyli łączny odsetek odbiorców, którzy otworzyli kampanię. Kolejny to współczynnik klikalności (CTR), który poinformuje Cię o tym, ilu z odbiorców kliknęło w znajdujące się w wiadomości przyciski/linki.

Nie należy się zniechęcać i pod żadnym pozorem nie zaprzestawaj wysyłki mailingu/newslettera jeśli nie będziesz osiągać spodziewanych wyników. W takiej sytuacji należy poszukać powodów, dla których Twoje kampanie nie są otwierane/klikane.

Wygoda

Kampanie e-mailowe są stosunkowo łatwe do przygotowania. Zamiast tracić czas na znalezienie sposobu , w jaki będziesz komunikować się ze swoimi odbiorcami możesz usiąść i w kilka chwil stworzyć naprawdę mocny przekaz. Narzędzia, takie jak np. Freshmail pozwalają na stworzenie atrakcyjnych wizualnie kampanii przy pomocy kilku kliknięć.

Projektowanie newslettera może być bardzo proste, ale tylko wtedy, gdy masz niezbędną wiedzę i doświadczenie. Chcesz nauczyć się przygotowywać kampanie przy użyciu tego programu? Zapoznaj się ze szkoleniem „E-mail marketing bez tajemnic. Newsletter z Freshmail” i zobacz, że jest to łatwiejsze niż przypuszczałeś.

Podsumowując

E-mail marketingowi i kampaniom e-mailowym warto poświęcić trochę czasu. Zaprojektowanie idealnego newslettera, który – jeśli odniesie wymagany sukces – jest jednym z najbardziej skutecznych i opłacalnych sposobów nie tylko utrzymania dotychczasowej klienteli, ale także jej poszerzenia. Oprócz tego oferuje wyjątkową możliwość konsekwentnego informowania odbiorców za pomocą łatwego i bezpośredniego kanału komunikacji. 

Pin It on Pinterest