fbpx

Marketing internetowy – dlaczego jest tak ważny dla małych i średnich firm

Marketing internetowy

To, że era cyfrowa na dobre rozpanoszyła się w naszej codzienności nie podlega dyskusji. Użytkownicy sieci każdego dnia korzystają z mnóstwa treści cyfrowych, wykorzystując do tego celu telefony komórkowe, komputery oraz inne urządzenia mające dostęp do internetu. Firmy, które funkcjonują w tradycyjny sposób muszą szybko dostosować się do nowej rzeczywistości. Internetowy marketing jest niezbędny, jeśli mamy rozmawiać o prowadzeniu i rozwijaniu biznesu.

Marketing internetowy – nowy sposób promocji firmy

Cyfrowy marketing to nie tylko szybko rosnąca w siłę metoda promowania naszych biznesów, lecz również przyszłość marketingu. Jak wszyscy się domyślamy w niedługim czasie media cyfrowe całkowicie zastąpią tradycyjne formy reklamy. 

Chociaż starsze pokolenia niewątpliwie opłakują odejście do lamusa tradycyjnych gazet, książek oraz metod marketingowych, ci, którzy dorastali w dobie Internetu i z telefonem komórkowym w ręku już dawno wkroczyli w świat cyfrowej konsumpcji.

Marketing internetowy i metody komunikacji cyfrowej są szybsze, bardziej elastyczne i praktyczne. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że kiedy technologia stała się dostępna praktycznie dla każdego, szybko zaczęliśmy przechodzić w erę cyfrową. Dobra wiadomość jest taka, że ​​technologia cyfrowa oferuje marketerom tak samo dużo potencjału, co konsumentom. 

Zanim przyjrzymy się zaletom marketingu cyfrowego, wymieńmy kilka z najważniejszych kanałów, dzięki którym marketing online jest możliwy. Są to:

  • Strony internetowe
  • Blogi
  • Banery reklamowe w sieci
  • Treści wideo online
  • Płatna reklama w Google oraz w mediach społecznościowych
  • E-mail marketing
  • Marketing w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn itp.)

Jak widzisz z większości z tych narzędzi korzystasz każdego dnia. Dlaczego nie miałbyś ich użyć do promowania swojego biznesu i zwiększenia zysków, jakie generuje Twoja firma?

Marketing internetowy – dlaczego warto

Przede wszystkim dlatego, że marketing internetowy jest nieporównywalnie tańszy niż tradycyjne metody reklamowe.

Inną kwestią jest to, że wszelkie działania są mierzalne. Oznacza to, że każde z naszych działań promocyjnych możemy bacznie obserwować, dzięki czemu mamy kontrolę nad skutecznością każdego z nich.

Wchodząc w interakcje z naszymi potencjalnymi klientami mamy szansę na przeprowadzenie dogłębnej analizy rynku, jak również potrzeb grupy docelowej. To z kolei pozwala na dostosowanie naszego produktu lub usługi do konkretnych wymagań.

Prowadząc działania w sieci nie musimy ograniczać się jedynie do rynku lokalnego. W zależności od rodzaju prowadzonego biznesu można rozważyć rozszerzenie swoich działań na rynki międzynarodowe.

Dzięki marketingowi internetowemu możemy budować wizerunek naszej marki, a jednocześnie zwiększać jej rozpoznawalność wśród użytkowników sieci.

Na każdą kieszeń, dla dużych i małych firm

W błędzie jest ten, który twierdzi, że jego firma jest za mała lub posiada zbyt skromny budżet na to, by móc pozwolić sobie na promocję w Internecie. Jak już wspomniano wyżej, marketing internetowy kosztuje dużo mniej, niż np. reklama w  prasie, radiu czy telewizji.

Jeśli będąc właścicielem małej firmy uważasz, że wystarczy uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż klienci sami Cię znajdą, to jesteś w dużym błędzie. Podobnie, jeśli jesteś zdania, że mała firma potrzebuje niewielkiej liczby klientów. Bo kto powiedział, że mała firma nie może stać się dużą? A marketing internetowy może Ci to umożliwić.

Bądź tam, gdzie są Twoi klienci

Czyli online. Daj się znaleźć. Pokaż klientom, że masz dokładnie to, czego szukają i daj sobie szansę na zarobek. Twoi potencjalni klienci już dawno znajdują się w sieci i być może szukają firmy takiej jak Twoja. Nie mogąc Cię znaleźć prawdopodobnie wybiorą kogoś innego. Inna sprawa, że jeśli potencjalny klient nie jest w stanie znaleźć Cię online, może dojść do wniosku, że Twoja firma działa nie do końca legalnie. Istnieje duża szansa, że ​​wiele osób nie potraktuje poważnie Twojej firmy i odejdzie do konkurencji. Kiedy już podejmą taką decyzjęnie wrócą do Ciebie. A już na pewno będzie Ci znacznie trudniej ich przekonać  do skorzystania z Twoich usług.

W dobie cyfrowej już tak jest, że zanim zdecydujesz się na usługi jakiejś firmy w pierwszej kolejności zasięgasz informacji na jej temat właśnie w Internecie. Jest niemal oczywiste, że marka ma swój profil w sieciach społecznościowych czy własną stronę www, gdzie będzie można znaleźć m.in. rekomendacje innych użytkowników, ich komentarze, czy szczegółowe opisy oferowanych przez daną firmę usług.

Nie daj się pokonać konkurencji

Jak zapewne się domyślasz Twoja konkurencja jest również obecna online. To pozwala Ci na dyskretne przyjrzenie się jej działaniom marketingowym, jak również samym produktom lub usługom, które oferuje. Aby odnieść sukces w biznesie musisz zwracać uwagę na to, co robią Twoi konkurenci i uczyć się od nich. Swoich konkurentów nie traktuj tylko, jak kogoś, kogo musisz pokonać, lecz także jako kogoś, kto może udzielić Ci porad dotyczących strategii, jaką należy obrać. W jaki sposób to osiągnąć? Ucząc się na ich błędach.

Daj się znaleźć

 Bez względu na to, jakiego produktu lub usługi szukają Twoi klienci, prawdopodobnie zaczną swoje poszukiwania od wyszukiwarki Google. Jeśli Cię tam nie znajdą nie ma szans abyś mógł zacząć konkurować z innymi, podobnymi do Twojej firmami. Dlatego prowadząc inne działania z zakresu marketingu internetowego nie możesz zapomnieć o SEO swojej strony www. Proste pytania, na które Twoi potencjalni klienci będą potrzebować szybkiej odpowiedzi, takie jak lokalizacja Twojej firmy, godziny jej otwarcia i dziedzina, w której jesteś specjalistą powinny mieć swoje odpowiedzi właśnie online.

Patrząc na Twoją witrynę internetową i stronę konkurencji potencjalni klienci mogą porównywać ceny, godziny otwarcia, oferty specjalne i nie tylko. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, kim są Twoi konkurenci i jak się promują. Klienci porównują i nie ma w tym nic złego. Zadbaj o to, by w tym rankingu wypaść lepiej niż Twoi rywale.

Niewiele form reklamy jest tak opłacalnych jak marketing cyfrowy. Małe firmy często starają się zdziałać jak najwięcej przy minimalnym budżecie. Wiele form marketingu cyfrowego pozwala promować markę i docierać do szerokiego grona odbiorców, nawet jeśli ich budżet jest bardzo ograniczony.

W porównaniu z reklamą w telewizji, radiu czy w prasie Marketing internetowy kosztuje mniej i jednocześnie dociera do znacznie szerszego grona odbiorców. Wykorzystanie marketingu cyfrowego do promowania własnej małej firmy pomoże Ci zwiększyć szanse na sukces. Jeśli nie masz pojęcia, w jaki sposób zabrać się za promocję Twojej marki w sieci, szczerze polecam Ci szkolenie “Marketing internetowy bez tajemnic” dostępne na stronie ZrobieBiznes.pl

Pin It on Pinterest