Zacznijmy od prostego faktu: obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych jest niezbędna. Nie ma znaczenia, czy masz mały lokalny sklep, czy dużą firmę obsługującą zlecenia na skalę krajową. Media społecznościowe są istotną częścią strategii marketingowej każdej firmy. Platformy społecznościowe pomagają kontaktować się z klientami, promować markę, zwiększać sprzedaż i przyciągać potencjalnych klientów.
Media społecznościowe – buduj tożsamość biznesową
Zasada jest prosta – jeśli ludzie nie znają Twojej firmy, nie mogą zostać Twoimi klientami. Media społecznościowe ułatwiają dotarcie do potencjalnych klientów, umożliwiając budowanie bazy klientów. Aby to osiągnąć owszem, możesz skorzystać z pomocy eksperta ds. mediów społecznościowych, ale równie dobrze masz możliwość zdobyć niezbędną wiedzę, by móc samodzielnie zaistnieć w Social mediach.
Określ dokładnie, co chcesz osiągnąć za pośrednictwem mediów społecznościowych. Czy chcesz zdobyć nowych klientów, którzy odkryją Twoje usługi? Chcesz przyciągnąć więcej klientów do swojego lokalnego sklepu? Czy chcesz zbudować rozpoznawalność Twojej marki? Bez względu na to, jaki jest Twój priorytetowy cel potrzebujesz strategii, którą później będziesz sukcesywnie realizował.
Zadbaj o prestiż swojej firmy
W obecnych czasach grono konsumenckie składa się z ludzi, którzy są bardzo świadomi swoich wyborów i ostrożni w wyborze firm, którym zaufają i które będą wspierać. Przed podjęciem decyzji o zakupie Twojego produktu lub usługi klienci przeprowadzą szybkie wyszukiwanie w Internecie. Pozwoli im to znaleźć i przejrzeć Twoją witrynę internetową oraz profile w mediach społecznościowych. Czy znajdą pustą stronę, czy bogate źródło informacji? Tworzenie silnych, profesjonalnych profili internetowych, na których treści są często aktualizowane jest niezwykle ważne dla właściwej promocji i przetrwania Twojej firmy w świecie internetu.
Dzięki mediom społecznościowym zrobisz dobre pierwsze wrażenie. W ten sposób pokażesz, że Twoja firma jest godna zaufania i gotowa do nawiązania współpracy z klientami. Poszukaj sposobów, dzięki którym zaprezentujesz swoje doświadczenie oraz wiedzę i pokaż, co odróżnia Cię od innych, podobnych firm. Prezentując wartości, jakimi kieruje się Twoja firma oraz przedstawiając swoją ofertę, automatycznie zyskasz zaufanie potencjalnych klientów.
Bądź sobą
Potencjalni klienci nie są zainteresowani masowo pisanymi postami oraz nic niewnoszącymi artykułami na Twoim blogu. Zamiast udziwniać publikowane treści, postaw na autentyczność. Za pomocą postów daj klientom możliwość uzyskiwania prostych i konkretnych treści, dzięki którym zauważą, że to właśnie Twoja firma jest tą, z którą powinni rozpocząć współpracę. Przedstaw dokładnie, kim jesteś, a nie jakąś wyimaginowaną postać, którą myślisz, że powinieneś być. Twoi fani z całą pewnością zauważą i docenią naturalność, jaka będzie bić z Twoich publikacji.
Udzielaj wsparcia
Media społecznościowe skutecznie usuwają bariery między firmami a ich klientami. Zamiast dzwonić na infolinię wiele osób wysyła zapytanie poprzez Facebooka lub Instagrama. To właśnie w Social mediach ich pytania uzyskują odpowiedzi. Profil firmowy na Facebooku może być świetnym miejscem, w którym klienci znajdą odpowiednie informacje, ich problemy zostaną rozwiązane, ktoś podsunie im metodę, której nawet nie brali pod uwagę. Buduj reputację swojej firmy przedstawiając ją jako podmiot, który jest zainteresowany dobrem klientów, który reaguje na ich potrzeby i obawy, który zapewnia im wsparcie na każdym etapie, niezależnie czy do sprzedaży już doszło, czy jeszcze nie.
Oto kilka sposobów, które pomogą Ci ulepszyć obsługę klienta:
- Stwórz system, dzięki któremu będziesz monitorować uwagi, pytania i ewentualne skargi klientów,
- Jak najszybciej odpowiadaj na pytania i rozwiewaj wszelkie wątpliwości,
- Niezależnie od problemu bądź optymistą, panuj nad sytuacją, a przede wszystkim udzielaj merytorycznych i pomocnych odpowiedzi,
- Zawsze pozytywnie przyjmuj krytykę, aby klienci czuli, że jesteś gotów ich wysłuchać,
- Umiej rozróżnić, kiedy musisz udzielić odpowiedzi w publicznym komentarzu, a kiedy w prywatnej rozmowie.
Media społecznościowe – rozwijaj swoją firmę nie wydając fortuny
Koszt marketingu dla Twojej firmy może wydawać się przytłaczający, a wielu przedsiębiorców nie stać na duże i drogie kampanie. Jednak przy odpowiednim zarządzaniu i rozwadze każda zainwestowana złotówka zwróci się z nawiązką. Niezależnie od wielkości i kondycji finansowej Twojej firmy, reklama w mediach społecznościowych może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie popularności i oczywiście rozbudowanie bazy klientów. To naturalne, że nie wiesz dokładnie, co robić i jest wielce prawdopodobne, że uważasz, iż potrzebujesz pomocy specjalisty.
Owszem, możesz zapłacić za konsultacje ze specjalistą ds. Social media, możesz również zlecić prowadzenie profili firmowych oraz uruchomienie kampanii reklamowych komuś, kto się na tym zna. Lecz czy nie lepiej jest zdobyć wiedzę, dzięki której samodzielne zarządzanie marką w SM będzie nie tylko skuteczne, lecz da Ci przy tym dużo frajdy?
Media społecznościowe są istotną częścią strategii marketingowej każdego biznesu, ale nie muszą być stresujące do tego stopnia, aby nie móc nimi własnoręcznie zarządzać. Zrób pierwszy krok i zafunduj swojej firmie profesjonalną wizytówkę i dynamiczną obecność w świecie internetu przy pomocy mediów społecznościowych. Zapoznaj się ze szkoleniami „Social Media bez tajemnic. Instagram i Facebook” oraz „Facebook i Instagram bez tajemnic. Jak tworzyć reklamy krok po kroku” i przekonaj się, że jest to łatwiejsze niż przypuszczałeś.