fbpx

Jak pozyskać klientów dla swojej firmy

jak pozyskac klientów

Czy wiesz, jaki czynnik sprawia, że spory odsetek ludzi myślących o założeniu firmy waha się i finalnie porzuca marzenie o własnym biznesie? Jest to strach. O co? O to, jak pozyskać klientów dla ich firmy. Niemożność zdobycia odbiorców dla produktów czy usług wiązać się będzie z koniecznością zamknięcia biznesu. Na szczęście jest kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym będziesz w stanie rozpocząć sprzedaż.

Persony

Jeśli zdefiniujesz osobowość swojego klienta, znajdziesz drobiazgi, które mają dla niego duże znaczenie. Przyłóż się do tego zadania, ponieważ od niego będzie w dużej mierze zależeć to, czy uda Ci się sprzedać cokolwiek. Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę.

Dbałość o szczegóły

„Diabeł tkwi w szczegółach” jak powiadają. W przypadku biznesu nie jest inaczej. Dowiedz się, co cenią ludzie w produktach podobnych do Twoich i zdefiniuj to, co im w nich nie pasuje. Następnie zdobytą wiedzę wykorzystaj do ulepszenia własnego asortymentu.

Postaw na profesjonalizm

Spójność w wizerunku marki (kolory na stronie, w logo, na grafikach itd.), wspaniała obsługa klienta, sprawna i rzeczowa komunikacja, proces sprzedażowy. Nie masz pojęcia, jak wymienione czynniki wpływają na klientów. Twoim zadaniem jest stworzenie atmosfery, w której odbiorca powie „Ojej, ale tu pięknie i miło. Chcę tu wrócić i to nie raz”. User experience – miej to wciąż gdzieś z tyłu głowy.

jak pozyskać klientów 1
Konsumenci mają ogromne możliwości, jeśli chodzi o wybór firm, u których mogą dokonać zakupu. Twoim zadaniem jest przekonanie ich do tego, że to właśnie u Ciebie znajdą to, czego szukają.

Oferta

Opis Twojego produktu musi być na tyle atrakcyjny, by osoba odwiedzająca stronę czy sklep internetowy zainteresowała się nim. Istnieje schemat, zgodnie z którym powinniśmy budować nasze oferty. Wszystko po to, by były one jak najatrakcyjniejsze dla potencjalnych nabywców. Oto on:

– Nazwa produktu/usługi

– Korzyść wynikająca z zakupienia danej rzeczy

– Opinie użytkowników, którzy już dokonali zakupu

– Cechy, które wyróżniają dany produkt na tle innych

– Gwarancja (jakości, zadowolenia itp.)

Przyjrzyj się swojej ofercie i upewnij się, że oferta znajdująca się na Twojej stronie zawiera wszystkie wskazane wyżej elementy. Jeśli tak, to super. W przeciwnym wypadku popraw co trzeba i przejdź do kolejnego punktu.

Daj się poznać i zapracuj na zaufanie

Bądź obecny w mediach społecznościowych. Publikuj posty na firmowym blogu. Gdzie tylko się da, pracuj na swój wizerunek eksperta w danej branży. Ludzie łatwiej zaufają komuś, kogo znają. Również temu, kto wie „co w trawie piszczy”. Zaprezentuj swoją wiedzę, jaką posiadasz w temacie. Udowodnij, że wiesz z autopsji jak działa to, co chcesz sprzedać i pokaż, w jaki sposób zmieniło życie Twoje i innych.

jak pozyskać klientów 6
Reklama online jest jedną z odpowiedzi na pytanie “Jak pozyskać klientów”

Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś i mów do klienta zrozumiałym dla niego językiem

Chcesz zabłysnąć i z tego powodu korzystasz w swoich wypowiedziach tylko i wyłącznie z branżowego żargonu? Narobisz tym więcej szkody niż pożytku. Uchodzenie za specjalistę nie wynika z operowania niezrozumiałymi dla nikogo poza osobami o podobnym do Twojego poziomie doświadczenia słownictwem.

Bądź sobą. To podstawa. Ponadto, dostosuj język komunikacji do swojej grupy docelowej. Rodzic nie kupi zabawki tylko dlatego, że jest ona wykonana z polipropylenu. Argumentem, który może przekonać go do finalizacji transakcji jest to, że dana zabawka jest produkowana z bezpiecznych dla jego pociechy materiałów.

Zainwestuj w reklamę online

Wiem, brzmi banalnie. Lecz reklamy online są niesłychanie skuteczne. Obok innych, bezpłatnych form promocji naszej firmy. To, o czym należy pamiętać, to zachowanie równowagi pomiędzy obiema wspomnianymi technikami promocji w sieci. Masz do wyboru wiele opcji, a najczęściej używanymi są Google Ads oraz reklama w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram). Płatne kampanie online są jedną z odpowiedzi na pytanie jak pozyskać klientów.

Remarketing odpowiedzą na to, jak pozyskać klientów

Jeśli ktoś odwiedził Twoją stronę internetową, lecz podczas wizyty nie został sfinalizowany zakup, warto mu się „przypomnieć” przy najbliższej możliwej okazji. W jaki sposób? Wykorzystując do tego celu remarketing. Reklama Twojego produktu wyświetlona na innej, odwiedzonej przez tego klienta stronie, może nakłonić go do kolejnej wizyty.

Zwłaszcza że najprawdopodobniej zostanie mu zaprezentowany ten sam lub podobny produkt do tego, który już u Ciebie oglądał. Być może podczas pierwszego wejścia nie był jeszcze gotowy na zakup, a drugie odwiedziny na Twojej stronie zakończą się już sprzedażą?

Jak pozyskać klientów 4
Jeśli zadowolony klient opowie o Tobie i Twojej wspaniałej firmie swoim znajomym lub innym użytkownikom Internetu, możesz być pewien, że chociaż z czystej ciekawości osoby te zajrzą na Twoją stronę.

Daj możliwość skorzystania z darmowej próbki

Kto chciałby kupować kota w worku? Prawdopodobnie bardzo niewielu. Jeśli Twój produkt lub usługa są nowe na rynku, to niby dlaczego klient miałby chcieć zaryzykować i kupić coś właśnie od Ciebie? Jeśli dasz mu możliwość nieodpłatnego przetestowania przed zakupem, z pewnością dużo łatwiej nakłonisz taką osobę do finalizacji transakcji.

Rozwiej wszelkie wątpliwości

Bądź obok klienta podczas każdego etapu – od pierwszego kontaktu z marką, poprzez chwilę zainteresowania Twoim produktem aż do momentu zakupu. Dzięki temu będziesz w stanie wychwycić ewentualne wątpliwości, jakie mogą się w nim zrodzić. Wyjaśnij cierpliwie i najlepiej jak umiesz wszystko to, o co klient może Cię zapytać. Ułatw mu podjęcie decyzji o zakupie.

Daj coś więcej, niż jest napisane w ofercie

Nie chodzi tu o dawanie kosztownych gratisów. Nawet niewielka rzecz, ale taka, która została dodana jako coś ekstra, potrafi zdziałać cuda. Na przykład, jeśli jesteś agentem turystycznym, Twoi klienci z pewnością docenią rozpiskę z rzeczami, których powinni dopilnować przed wyjazdem. Nabywca z całą pewnością się tego nie spodziewa i będzie mile zaskoczony. Bądź pewien, że opowie o tym swoim znajomym.

remarketing
Wykorzystaj remarketing. Reklama Twojego produktu wyświetlona na innej, odwiedzonej przez klienta stronie, może nakłonić go do kolejnej wizyty u Ciebie.

Poproś o rekomendacje

Wypróbowany przez kogoś innego produkt jest o wiele bardziej godny zaufania niż coś, z czego nigdy wcześniej nikt nie korzystał. Jeśli zadowolony klient opowie o Tobie i Twojej wspaniałej firmie swoim znajomym lub innym użytkownikom Internetu, możesz być pewien, że chociaż z czystej ciekawości osoby te zajrzą na Twoją stronę. Niektórzy z nich najprawdopodobniej dokonają zakupu. A przynajmniej wspomną innym o istnieniu Twojej marki. Marketing szeptany, bo to o nim mowa, ma większą moc niż wszystkie inne formy reklamy razem wzięte.

Podsumowując

Pytanie Jak pozyskać klientów przez dekady spędzało sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Na szczęście zostały opracowane techniki, dzięki którym proces zdobywania klientów stał się dużo łatwiejszy. Nie oznacza to, że jest to zadanie łatwe, ale nikt nie mówił, że prowadzenie biznesu to bułka z masłem.

Konsumenci mają ogromne możliwości, jeśli chodzi o wybór firm, u których mogą dokonać zakupu. Twoim zadaniem jest przekonanie ich do tego, że to właśnie u Ciebie znajdą to, czego szukają. I nie chodzi tu o przekrzykiwanie się jak na straganie. Nadmierny hałas może tylko odstraszyć potencjalnie zainteresowane osoby. Zamiast zachowywać się jak przekupka, poświęć czas na stworzenie strategii pozyskiwania klientów. A później wytocz działa i wygraj ze swoją konkurencją.

Pin It on Pinterest